O autorze
AlterPage to agencja interaktywna, w której tworzymy m.in: aplikacje webowe, programy partnerskie, programy lojalnościowe, rozwiązania dedykowane, kreacje marketingowe, platformy e-commerce, aplikacje mobilne. Parzymy dobrą kawę.

Piszemy o rozwiązaniach webowych, nowinkach technicznych, zagadnieniach analityki internetowej i nowych mediach. Do czytania zapraszamy wszystkich zainteresowanych marketingiem w internecie, marketerów, blogerów i influencerów.

Poznaj swoich użytkowników i zarabiaj więcej

Najważniejsi są Twoi użytkownicy.
Najważniejsi są Twoi użytkownicy.
Niedostosowanie strony internetowej do oczekiwań potencjalnych klientów to jeden z największych błędów, jakie może popełnić przedsiębiorca działający w internecie. Nie pozwól by użytkownicy wybrali Twoją konkurencję.

Badania pokazują, że 64 proc. kupujących wybierze inny e-sklep, jeśli pojawią się problemy podczas dokonywania zakupów. Zbyt mały przycisk lub niewidoczny link mogą zdecydować o sprzedaży lub jej braku. Narzędzie Analyzeo (www.analyzeo.com) pozwala poznać zachowania użytkowników. Znajomość ich preferencji prowadzi do zwiększenia konwersji, podniesienia sprzedaży, jak również stanowi argument w negocjacjach z reklamodawcami.



Szybkie tempo życia sprawia, że zakupy w Internecie stają się coraz bardziej popularne. Analityka internetowa to dzisiaj podstawa skutecznego prowadzenia biznesu w sieci. Wartość handlu na rynku e-commerce przekroczyła w ubiegłym roku 300 mld zł. Badania potwierdzają, że na wynik sprzedaży ma wpływ intuicyjność i przewidywalność sklepu internetowego. Dlatego tak ważne jest analizowanie zachowań użytkownika i optymalizacja portalu pod jego potrzeby.



Generowane przez Analyzeo raporty są proste do odczytania nawet dla osób nieposiadających specjalistycznej wiedzy analitycznej. Opierają się one na kolorowych grafikach (m.in. mapy ciepła, mapy kliknięć czy mapy przewijania), które przedstawiają informację według klucza: im cieplejsza barwa, tym większe zainteresowanie użytkowników. W nich powinny się więc znaleźć najważniejsze informacje.

Co trzeci przedsiębiorca działający w sieci nie zamierza przeznaczać na analizę i przebudowę swojego sklepu ani złotówki, wierząc, że treść ma najistotniejsze znaczenie. Internauci mogą jednak ostatecznie nawet nie mieć szansy zapoznać się z tą treścią, ze względu na problemy z dotarciem do niej. Komplikacje ze znalezieniem informacji powodują, że użytkownicy szybko porzucają nieprzyjazne serwisy i przechodzą do konkurencji. O pozostaniu na stronie lub wyjściu z niej statystycznie decyduje ok. 8 pierwszych sekund. Według badań ekspertów od funkcjonalności stron internetowych portalu uxteam.com każdy dolar zainwestowany w ulepszenie witryny może się zwrócić nawet stukrotnie. Dlatego w intuicyjność strony warto, a nawet trzeba inwestować.



Ograniczony obszar wyświetlania strony zwłaszcza na urządzeniach mobilnych, powoduje, że część istotnych informacji z punktu widzenia przedsiębiorcy staje się niewidoczna dla użytkownika. Zapobiec temu pozwala scrollmapa. Jest to narzędzie, które pozwala stwierdzić, w których miejscach na stronie należy umieścić kluczowe z perspektywy firmy elementy takie jak np. reklamy lub ofertę produktową. Dzięki temu mamy pewność, że zostały one dostrzeżone przez znaczącą część użytkowników. Analyzeo pokazuje dokładnie w jakim wymiarze. Uzyskanie takiej wiedzy stanowi istotny argument w negocjacjach przede wszystkim z reklamodawcami. Wiedząc, które miejsca na stronie generują największy ruch, skuteczniej można negocjować stawki reklamowe. Oferta umieszczona w złym miejscu będzie pomijana, dlatego warto przenieść ją do strefy wskazanej w raporcie, by dotrzeć do większej liczby osób, a tym samym zwiększyć szanse na sprzedaż.

Dzięki raportom w formie heat map każdy, kto prowadzi swoją stronę internetową może ją poprawić i dostosować do oczekiwań i nawyków odwiedzających ją internautów. Pomaga to kilkukrotnie zwiększyć konwersję, sprzedaż a także efektywność wydatków na marketing.

Dynamika zmian w sieci jest ogromna, dlatego tak ważna jest ciągła analiza trendów, oczekiwań i przyzwyczajeń użytkowników. Skuteczny marketing online możliwy jest dopiero wtedy, gdy poznamy naszego użytkownika i sposób, w jaki porusza się po stronie. Wiedza o tym, w co i jak klika ma kluczowe znaczenie, gdyż pozwala nam wprowadzić takie zmiany, by strona jak najbardziej odpowiadała jego przyzwyczajeniom i oczekiwaniom. Wtedy możemy być pewni, że dokona on zakupów i wróci ponownie z przekonaniem, że zrobiono wszystko, by o niego zadbać.

*Dane liczbowe pochodzą z raportu Analyzeo pt. „Analityka Internetowa – przyszłość rynku e-commerce”.

Analyzeo to polskie narzędzie do badania zachowań użytkowników stron internetowych. Pozwala sprawdzić m.in. w co klikają i jak scrollują. Dzięki temu każdy, kto prowadzi swoją stronę, może ją poprawić i dostosować do nawyków odwiedzających ją internautów. Takie rozwiązanie pomaga kilkukrotnie zwiększyć konwersję, podnieść sprzedaż, zwiększyć efektywność wydatków na marketing, a także zdobyć argument w negocjacjach z reklamodawcami. Generowane przez Analyzeo raporty są łatwe do odczytania. Wykorzystują wizualizacje w postaci kolorowych map. www.analyzeo.com
Trwa ładowanie komentarzy...